VIA – Vrouwen in Aktie

Op 17 december 2011

Wat is VIA ?

VIA is een initiatief van enkele vrouwen uit de Leuvense regio en staat voor Vrouwen In Actie. Samen willen we het cliché van de politiek als mannenwereldje doorbreken. We vergeten maar al te vaak dat er in de politiek plaats is voor vrouwen. Met een aantal gerichte acties willen we vrouwen aanmoedigen om voorbij het cliché te kijken en hun betrokkenheid te verhogen. We hebben dringend meer vrouwen nodig. Zoveel is duidelijk.

Wil je meer te weten komen over onze actiedagen, raadpleeg onze activiteitenagenda hieronder & surf snel naar www.nvavrouweninactie.be.

VIA Bierbeek

Meer dan 70 N-VA-vrouwen kwamen op 8 december jl. naar de Mena in Rotselaar afgezakt om samen te brainstormen over wat zij belangrijk vinden in en rondom hun gemeente. Onder hen ook de Bierbeekse bestuursleden Karen Dourée en Marijke Sterckx.

Hierdoor betreedt de N-VA een nieuw terrein, want die draagvlakken liggen duidelijk anders dan bij mannen. We merken dat de nadruk vooral op de zorg voor onze kinderen ligt. Waarbij de grootste aandacht naar verkeersveiligheid, onderwijs en kinderopvang gaat. Maar ook de toegankelijkheid voor anders validen, seniorenwerking en betaalbaar wonen zijn dingen die de N-VA-vrouw bezighoudt.

Meer info

Marijke Sterckx, Culostraat 55 A, 3360 Opvelp – tel. 016 63 06 81 – 0484 12 62 50 - Marijke.sterckx [at] telenet.be ()

Karen Dourée, Heerbaan 3, 3360 Lovenjoel - tel. 016 46 04 73 – 0479 843188 - karendouree [at] hotmail.com ()

Marijke Sterckx en Karen Dourée op de VIA dag