Petra Robeets

Petra Robeets uit Lovenjoel is moeder van twee tienerzonen en gehuwd met Frederik Verhoeven.

Zij is medisch laboratoriumtechnologe in het UZ Leuven. Na de werkuren kan je haar eens aantreffen op een tennisterrein. Geboren en getogen in Lovenjoel ligt onze gemeente haar nauw aan het hart.
Zij staat voor een pragmatische aanpak en het streven naar een gemeente waar het goed is om te leven. Open voor iedereen en waar elke inwoner bijdraagt aan het geheel. Veiligheid en mobiliteit zijn belangrijke elementen in Bierbeek die in het verleden niet voldoende aandacht kregen. Petra gaat voor een veiliger en vlotter verkeer, zonder voorbij te gaan aan de realiteit waarbij je het
verkeer niet kan laten verdwijnen. Petra zoekt dan ook naar oplossingen met gescheiden fietspaden, vlotte doorstroming van verkeer en beter openbaar vervoer waar mogelijk. Een tweede luik aan de veiligheid is een beleid waarbij de gemeente samen met de inwoners instaat voor de beveiliging van onze woningen, meer controles, betere preventie en kordater optreden.