Nieuwjaarsreceptie 2016

Op 7 januari 2016

“N-VA Bierbeek doet het ook goed, zoals we kunnen afleiden uit de positieve reacties die we op ons driemaandelijks huis-aan-huisblad krijgen en op de vragen en reacties via de sociale media als Facebook, Twitter en via onze website.  Opiniepeilingen houden we in Bierbeek niet, wel de vinger aan de pols van onze medeburgers.”

Dr. André Van Melkebeek n.a.v. de nieuwjaarsdrink van N-VA Bierbeek:
“Onze fracties in gemeenteraad en OCMW-raad leveren gedegen oppositiewerk.  De burgemeester en de aanwezige leden van de GR zullen met ons beamen dat met onze opbouwende kritiek terdege rekening wordt gehouden.   Wij spelen onze rol als oppositiepartij op een correcte manier, ook omdat we vaststellen dat het N-VA programma van 2012 als model voor onze collega’s diende en nu stapsgewijs wordt uitgevoerd!” :-)

Dr. André Van Melkebeek n.a.v. de nieuwjaarsdrink van N-VA Bierbeek:
“De lokale bestuursperiode is ondertussen al halfweg en stilaan wordt het tijd om aan de voorbereiding van de volgende verkiezingen te beginnen.  Neen, wij verwachten geen verhuizing van een of andere N-VA-minister naar Bierbeek.   En aan Theo Francken zouden we vanuit Bierbeek wel de raad kunnen geven om eerder zijn schouders te zetten onder een voorstel voor fusie van Lubbeek, Bierbeek, Boutersem en Oud-Heverlee, dan opgeslorpt te geraken door Leuven.   De gemeenteraadsleden over partij- en gemeentegrenzen heen,  zouden hierover best eens de koppen bij elkaar steken, ook omdat  de Vlaamse regering een vrijwillige fusie financieel erg gul wil ondersteunen.   Ik hoop dat de discussie hierover kansen krijgt, want anders zou het weleens over en uit kunnen zijn met onze landelijke gemeenten.”
Dr. André Van Melkebeek roept de gemeenteraadsleden van Oud-Heverlee, Bierbeek, Boutersem en Lubbeek op om samen na te denken over een mogelijke fusie.