Veilig naar school met N-VA !

Op 8 september 2017

De N-VA fractie bracht op een succesvolle manier het onderstaande voorstel naar de gemeenteraad op 7 september 2017.  Nu kunnen we aftellen naar de uitvoering !

De N-VA-fractie juicht de recentelijke aanleg van fietssuggestiestroken door het gemeentebestuur toe. Verkeersveiligheid en bescherming van de zachte weggebruikers is een belangrijk thema in onze gemeente.  Vooral bij de start van het nieuwe schooljaar begeven onze fietsende jongeren zich terug massaal in het verkeer. De aanleg van duidelijke fietssuggestiestroken zorgt voor meer verkeersveiligheid.

De N-VA-fractie stelt voor dit ook te doen op een van de smalste straten in onze gemeente, namelijk de Bierbeekstraat in Korbeek-Lo. Veel kinderen uit Korbeek-Lo gebruiken deze straat om met de fiets naar de Sint-Pietersschool te gaan. Ook in het weekend gebruiken veel fietsers deze weg om naar de Chiro of de sportvelden van Korbeek-Lo te gaan. Dagelijks gebruiken pendelaars deze straat richting Bierbeek (o.a. naar St. Kamillus) en Leuven.

Omdat er reeds een gedeeltelijke fietssuggestiestrook aanwezig is in de Bierbeekstraat, stelt de N-VA-fractie voor deze door te trekken tot aan de hoek van de Pastoriestraat en dit in beide rijrichtingen. Wij stellen voor de fietssuggestiestroken voorlopig met verf aan te brengen in afwachting van een definitieve oplossing.